Outsourcing – nowa moda czy przyszłościowy trend

Pojęcie outsourcingu to przekazanie zadań podmiotom nie zatrudnionym w firmie. Pozwala na duże oszczędności, ale należy też uważać, co decydujemy się zlecić zewnętrznym podmiotom. Jak najlepiej wybrać dziedzinę, którą decydujemy się przekazać? A co brać pod uwagę w wyborze konkretnej firmy? Jeśli chodzi o firmy, które najczęściej zatrudnia się to są nimi – agencja marketingowa, firma cateringowa i biuro rachunkowe. Wieliczka dla Krakowa lub Sochaczew dla Warszawy czy inne mniejsze miasta to często lokalizacja takich firm. Czemu?

Branża

Wyspecjalizowanie się w danej dziedzinie jest kapitałochłonne, ponieważ wymaga to szkoleń, odpowiedniego sprzętu oraz przestrzeni biurowej. Właśnie dlatego dobrą decyzją jest zatrudnienie wyszkolonego zespołu, który skupia się na jednej dziedzinie. Jego finanse i czas są skierowane na prowadzenie wyspecjalizowanych działań, więc można się domyślać, że będzie to możliwie najlepsze posunięcie.

Zadania outsourcowane nie powinny być działalnością podstawową – rachunkowość firmy księgowej powinna być prowadzona przez nią, a promocją firmy marketingowej powinni zająć się jej pracownicy, ponieważ nie zleca się zadań strategicznych.

Lokalizacja

Jeśli współpraca nie wymaga częstych wizyt w siedzibie można wybrać firmę oddaloną od miasta. Czemu lepszym wyborem jest mniejsze miasto lub miasteczko? Cena danej usługi składa się z kosztów stałych i zmiennych. Do kosztów stałych wlicza się koszt związaną z wynajmem lokalu. Więc wybierając usługi firmy zlokalizowanej w większej odległości od centrum możemy spodziewać się mniejszej ceny za tą samą usługę!

Albo wszystko, albo nic?

Dla nieprzekonanych można wypróbować hybrydową metodę, czyli zlecić konkretne zadania obcej firmie, a pozostałe obowiązki dalej będą leżeć w rękach bezpośrednio zatrudnionych, co da obraz nowego sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa i wizję przyszłych zmian.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.